19 Mart 2016 Cumartesi

beklentiler mi insanı üzen

Merhabalar,
Bugün biraz beklentilerden bahsetmek istiyorum. Bu yazıyı yazmaya "sıfır beklenti sonsuz mutluluk" sözünden yola çıkarak karar verdim. Gerçekten beklentilerimizi az tutarsak mutlu olur muyuz? Bence hayır!
Bana göre doğru olan beklentilerle,davranışlarımızı doğru orantılı tutmak. Şöyle örnek vereyim,eğer dürüstsek bize yalan atılması bizi çok üzer,çünkü bunu hak etmediğimizi düşünürüz.Ama biz yalan atıyorsak karşıdakinin yalan atması bizi üzmemelidir,çünkü bunu hak etmişizdir. Ya da çok çalışmış,çok fazla emek vermişsek çok iyi yerlerde olmayı hak etmişizdir,bunu beklememiz doğrudur.
Ama çok iyi yerlerde olmayı bekleyen biri önce dönüp ben bunun için neler yaptım diye bakmalıdır. Tabi ki insan her zaman hak ettiklerini yaşamıyor.Ama insanın hak etmediği halde büyük beklentilere girmesi, beklediğini bulamayınca da üzülmesi aşırı ironik bir durumdur.
Kısacası demek istediğim beklentilerdir insanı zinde tutan,hayata bağlayan...Beklentiler bizi üzer sözü sığ bir düşüncedir.Ama hiç bir şey yapmadan bir şeyler beklemek yani hak etmeden beklentiye girmek ancak pembe panjurlu bir evde yaşıyorsak mümkündür:)

2 yorum:

  1. Bu ayni suna benziyor fakirin ekmegi umuttur. İcimizdeki hayellerdir bizi ayakta tutan dilerim hayat karsiniza hep guzel olan seyleri cikarsin iyki varsiniz yeni yazilarinizi heyecanla bekliyorum.saygilarimla...

    YanıtlaSil
  2. Tuğba Arslan20 Mart 2016 22:25

    Size çok katılıyorum. Duygu ve düşüncelerinizi bizimle paylaştığıniz için çok teşekkür ederim. Yeni yazılarınızı sabırsızlıkla bekliyorum

    YanıtlaSil

Yorumunuz için çok teşekkürler..