13 Mart 2016 Pazar

Nezaket mi yoksa sahtekarlık mı ?


Nezaket adı altında yalan söylemek çağımızın en büyük akımlarından biri.Başlık biraz sert gelmiş olabilir ama malesef günümüz insanlarının değer yargıları giderek değişiyor ve bu beni son derece rahatsız ediyor.Başkaları adına konuşmak istemem tabiki ama ben bana verilen değeri karşımdaki bana gerçekleri söylecek kadar yakın mı hissediyor diye ölçerim beni kırmamak için yalan söylemesiyle değil. Aslına bakarsanız doğru ve düz olmak bu kadar kolayken insanların karmaşık ve sahtekar olmayı neden seçtiğini anlamlandıramadım hiç...
Söylemek istediğim işte tam olarak bu!Dürüst ve düz olmak cesurların, sahtekar olmaksa korkakların işidir. Örneğin; biri bizden bir şey yapmamızı istedi yapamam demek zordur ama yaparım deyip yapmamak kolay.İşte her şey böyle başlıyor bence .KIRMAMAK için (nezaketen) söylenen yalanlar bizi koca birer sahtekara dönüştürüyor zamanla.... 
Seçim sizin cesur olup dürüst olmak mı yoksa bir korkak gibi yalanlara ve oyunlara sığınmak mı?

3 yorum:

  1. Hayata dair bir gercegi daha ortaya dokmeniz yurgimizde soylemediklerimizi gun isigina cikarmissiniz haklisiniz size katiliyorum .yazilarinizin devamini bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  2. Hayata dair bir gercegi daha ortaya dokmeniz yurgimizde soylemediklerimizi gun isigina cikarmissiniz haklisiniz size katiliyorum .yazilarinizin devamini bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  3. Özlem Özkaya20 Mart 2016 22:02

    Gün geçtikçe değişen ve özünden uzaklaşan insanların çoğaldığı dönemde çok anlamlı yazı olmuş. Emeğinize sağlık!

    YanıtlaSil

Yorumunuz için çok teşekkürler..